Skip to main content

Hvor ofte skal min luft-til-luft varmepumpe/mit klimaanlæg serviceres?

Ved du, hvor ofte dit klimaanlæg/din luft-til-luft varmepumpe skal serviceres? Og kender du tegnende på et anlæg, der ikke fungerer korrekt? Hvis ikke, så bliv klogere her.

Er serviceeftersyn obligatoriske?

Det korte svar er ja. For at opretholde den udvidede garanti på dit anlæg, skal du sørge for, at anlægget serviceres 1 gang årligt i garantiperioden. Derudover skal du naturligvis overholde gældende national og lokal lovgivning. Spørg din Daikin forhandler til råds, hvis du er i tvivl.

Hvordan ved du, om dit klimaanlæg trænger til en hjælpende hånd?

Udover de regelmæssige obligatoriske serviceeftersyn, kan det blive nødvendigt at give dit anlæg lidt ekstra opmærksomhed, for at sikre, at alt fungerer optimalt og anlægget yder sit bedste.

Hvis dit anlæg viser et eller flere af følgende tegn, har det brug for øjeblikkelig service:

·        Hvis dit anlæg larmer mere end normalt, kan filtrene være tilstoppede. Rengør enheden ved at fjerne støv med en støvsuger. Hvis støjen fortsætter, eller hvis du hører en klaprende eller dunkende lyd, kan der være et mekanisk problem, og du skal i givet fald kontakte din Daikin forhandler for afhjælpning.

·        Hvis det tager længere tid at afkøle et rum, kan kølemiddelniveauet være for lavt. Kontakt din Daikin forhandler for afhjælpning af problemet.

·        Hvis du oplever øgede energiomkostninger fra dit anlæg, kan det betyde, at enheden ikke er installeret korrekt og skal kontrolleres. Kontakt din Daikin forhandler for afhjælpning af problemet.

Daikin eksperterne hjælper gerne

Din lokale Daikin forhandler, ved lige, hvordan han skal hjælpe dig, hvis dit klimaanlæg/din luft-til-luft varmepumpe har brug for service. Find ham her

Relaterede artikler

Hjælp til forhandlere

Hjælp til arkitekter og konsulenter