Skip to main content

ONECTA-applikationen kan ikke oprette forbindelse

Sørg for, at du befinder dig i nærheden af din Daikin Altherma, når du udfører onboarding-proceduren. ONECTA-applikationen indeholder en trinvis vejledning i, hvordan du aktiverer adgangspunktet for din trådløse Daikin Altherma-gateway.


iOS 15-brugere midlertidig løsning:

ONECTA-applikationen 2.7.0, 3.0.2 og 3.1.0 oplever problemer med at oprette forbindelse til det trådløse Daikin-adgangspunkt. Følg de næste trin for at opnå en vellykket forbindelse:

  • Opdater programmet til 3.1.0 eller nyere
  • Deaktiver mobildata (3G/4G/...) på din iPhone
Deaktiver mobildata
  • start idriftsættelsen af din Daikin-enhed via ONECTA-applikationen.

Generelle oplysninger:

Bemærk venligst, at adgangspunktet kun er aktivt i 3 minutter, når der ikke er nogen idriftsættelse i gang. Når først din telefon er forbundet til adgangspunktet, forbliver det aktiv, så længe telefonen er tilsluttet. Når forbindelsen er afbrudt, er adgangspunktet igen tilgængeligt i 3 minutter, hvorefter det bliver deaktiveret, og du skal aktivere det igen via MMI-grænsefladen. (På firmware 1.0.8 er adgangspunktet kun aktivt i 1 minut)


Bemærk venligst, at der til enhver tid kun kan være 1 telefon tilsluttet adgangspunktet. En yderligere forbindelse vil blive afvist af gateway’en. ONECTA-applikationen vil automatisk forsøge at afbryde forbindelsen, når onboarding er lykkedes, eller når applikationen lukkes. På Android 9 eller lavere fungerer den automatiske afbrydelse af forbindelsen ikke altid korrekt afhængigt af det anvendte scenarie, så kontroller dine Wi-Fi-indstillinger for at sikre dig, at du har afbrudt forbindelsen.


Bemærk venligst, at hvis operativsystemet angiver, at du er forbundet til et netværk uden “internet” , skal du forblive forbundet til “daikin-ap”. Hvis der vises popups, der opfordrer dig til at skifte netværket tilbage til et tidligere netværk uden internet, skal du vælge muligheden at forblive tilsluttet “daikin-ap”. Hvis du ikke gør det, vil det resultere i en fejl.


I sjældne tilfælde er det muligt, at ONECTA-applikationen ikke kan oprette automatisk forbindelse til din Daikin Altherma trådløse gateway. Når dette sker, informerer ONECTA-programmet dig om det og beder dig om at oprette forbindelse til den trådløse gateway manuelt.

De mærker, der var mest berørt, var:

  • OnePlus-mobiltelefoner med Android 10 og højere
  • Huawei-mobiltelefoner med Android 10 og højere

  1. Tryk på "copy WiFi password to clipboard" (det kan være nødvendigt at rulle på siden for at få vist knappen "copy") eller brug: D5ApAG5R2J2tnFRA5My7Y28rP95mv65
  2. Gå til indstillingerne for Wifi i dit operativsystem
  3. Søg efter daikin-ap og vælg dette trådløse netværk
  4. Når du bliver bedt om en WiFi-adgangskode, skal du indsætte den kopierede adgangskode
  5. Gå tilbage til appen
  6. Onboarding-flowet bør fortsætte
Det er ikke muligt at oprette forbindelse til gateway’en
  • Hvis du ønsker at gentage den automatiske søgning efter “daikin-ap”-adgangspunktet, skal du lukke onboarding-flowet og forsøge igen.

    Under produktvalidering har vi opdaget, at nogle smartphone-operativsystemer i ekstremt sjældne tilfælde har problemer med at oprette forbindelse til “daikin-ap”-adgangspunktet. I så fald skal du sikre dig, at din telefon kører den seneste tilgængelige opdatering af operativsystemet, prøve at genstarte telefonen eller bruge en anden telefon for at fuldføre onboardingen af din Daikin Altherma trådløse gateway.
  • De mærker, der var mest påvirket, var:
  • Nogle iPhone-modeller, der kører iOS 14.x
  • Xiaomi-telefoner, der ikke kører de seneste opdateringer af operativsystemet.

Hjælp til forhandlere

Hjælp til arkitekter og konsulenter