VIRKSOMHEDSETIK FOR DAIKIN EUROPE GROUP

Daikins virksomhedsetik er et udtryk for de fundamentale værdier og repræsenterer en ramme for beslutningstagningen. Det er det personlige ansvar og forpligtelse for hvert enkelt medlem i Daikin Europe Group til at overholde høje etiske og juridiske standarder for adfærd i både bogstavelig forstand og i grundindstilling, uanset om det er påbudt af loven eller ej.

Her er de 12 nøgleelementer for Daikins virksomhedsetik:

  1. At loven overholdes
  2. Levering af sikre produkter og servicer i høj kvalitet, der tager højde for slutbrugerens fremtidens behov
  3. Drive forretning baseret på principperne om loyal konkurrence
  4. Praktisere rimelige indkøb ved at opretholde venlige men udfordrende og konkurrenceprægede forbindelser med leverandørerne
  5. Respektere intellektuel ejendomsret og fortrolighed af virksomhedsspecifikke oplysninger
  6. Rettidig og passende offentliggørelse af virksomhedsoplysninger
  7. Være en virksomhed der sigter mod at forårsage den mindst mulige skade på miljøet
  8. Stå inde for sikkerheden i vores handlinger
  9. Fremme en dynamisk arbejdsplads, der skaber stolthed og entusiasme for alle medarbejdere
  10. Beskytte virksomhedens aktiver
  11. Udvise mådehold i underholdning og gaveudveksling
  12. Fastholde en fast holdning over for ulovlig, antisocial og uetisk adfærd.

Rapportering af manglende overholdelse

Tak for din interesse i Daikin Europes etiske program og overholdelsen af det. Dine kommentarer er vigtige, og vi gør vores bedste for at besvare alle henvendelser inden for rimelig tid. Vi bestræber os på at skabe et åbent og ærligt miljø, hvor interessenter har mulighed for at udtrykke deres spørgsmål, bekymringer, eller eventuelle overtrædelser vedrørende vores forretningsmetoder.

Erik Claes

Chef for intern revision

Daikin Europe N.V.