Skip to main content

Hvad gør jeg? Jeg forsøger at tilføje enheder til min konto, men Daikin Residential Controller-appen kan ikke finde nogen enheder.

Kontroller, at din mobile enhed er tilsluttet det samme netværk som enheden. Derudover anbefales det, at begrænse netværkudstyret mellem den mobile enhed og enheden, da dette kan forstyrre søgningen efter enheden.

Appen bruger mDNS (Bonjour/ZeroConf) til at finde enheden. I sjældne tilfælde kan Android-enheder ikke finde enheder. Kontroller, at Android-enhederne har den seneste OS-opdatering installeret, genstart enhederne, og tjek igen.

Hvis dette ikke løser problemet, kan du forsøge at tilføje enhederne ved at indtaste netværks-gatewayens IP-adresse manuelt i appen. Gør kun dette, hvis den automatiske søgning ikke fungerer.

Gør følgende i appen:

1) Naviger til ”Add device”

2) Vælg overflow-menuen i øverste højre hjørne

3) Indtast netværks-gatewayens IP-adresse (kan f.eks. findes i din routers DHCP-liste)

4) Bekræft

Hvis du har indtastet den korrekt IP-adresse, så bør applikationen nu være i stand til at finde dine enheder.

Hvis adressen, som du har indtastet, ikke giver noget resultat, vises følgende skærmbillede.

Hvis alt andet fejler, så kontroller, at din router og mobile enhed understøtter brug af WebSocket.

Du kan tjekke dette ved at:

Hvis testen mislykkes, forhør dig om, hvordan WebSocket kan understøttes hos din mobile enheds-/router-forhandler.

Når WebSocket understøttes, forsøg at genstarte enhedens netværks-gateway, routeren og den mobile enhed, og prøv igen.

Hjælp til forhandlere

Hjælp til arkitekter og konsulenter