Skip to main content

Optimer - Daikin360

Forlæng dit udstyrs levetid med vores løsninger til kompressorernes levetid

Vores tilgang

Forlæng dit udstyrs levetid med vores løsninger til kompressorernes levetid, som fx et hovedeftersyn. Som med alt andet komplekst udstyr kan regelmæssige eftersyn og udskiftning af dele være med til at forlænge dets levetid med flere år. Det er vigtigt, når kapitalbudgetterne er stramme eller usikre. Vi kan opdage potentielle problemer i lavsæsonen, før de forårsager katastrofale fejl, hvilket sparer dig for timevis af nedetid og tusindvis af euro til nødreparationer i højsæsonen. Daikin anbefaler et kompressor-hovedeftersyn efter 40.000 driftstimer.

Vores omfattende tilgang til udstyrssikring starter med vores Daikin chiller-servicemedarbejdere. Vores specialister får træning på fabrikken, alt sammen for at sikre, at dit udstyr fortsætter sin ydelse og opfylder din organisations mål.

Hvad er et hovedeftersyn?

Et hovedeftersyn har til formål at bringe kompressoren tilbage til dens oprindelige ydeevne og består i at udskifte de slidte dele, før de går i stykker. Hovedeftersynet er fokuseret på kompressoren, da den har de dele af chilleren, der slides mest, men arbejdet kan udføres på flere dele af chilleren afhængigt af dets tilstand. Et hovedeftersyn er en del af chillerens livstids-vedligeholdelse for at sikre optimal ydelse og undgå nedbrud.

Hvornår skal der foretages hovedeftersyn?

Fabrikken anbefaler, at der foretages et hovedeftersyn for hver 40.000 driftstimer på kompressoren. For skruechillere skal der foretages et mindre eftersyn for hver 20.000 driftstimer. Dette er en del af chillerens livstids-vedligeholdelse for at sikre optimal ydelse og undgå nedbrud.

Da det er et planlagt indgreb, kan et hovedeftersyn planlægges i lavsæsonerne for at have den mindst mulige indvirkning på kundens drift.

Hvordan laver man et hovedeftersyn?

  • Evaluering af systemet: Enten under vedligeholdelsesbesøgene eller ved en uafhængig inspektion udfører vi tests for at evaluere dit systems ydeevne.
  • Anbefaling: Identificering af de vigtigste komponenter, der kan forøge ydeevnen og forlænge enhedens levetid.
  • Hovedeftersyn: Hovedeftersynene udføres på værkstedet eller på stedet, når forholdene tillader det.
  • Rapportering: Oversigt over det udførte arbejde og resultaterne.
Installeret HVAC-enhed

Fordele for kunden

  • Omkostningsbesparelser

    Reparationer er dyre, og forebyggende tiltag har til formål at reducere dem med op til 50 %

  • Reduceret nedetid

    Planlagt vedligeholdelse og indgreb i tide reducerer risikoen for nedetid

  • Forbedret stabilitet og ydeevne

    Slid og ælde får udstyret til at fungere med en lavere ydeevne end oprindeligt

  • Forlæng levetiden

    Udskiftning af nogle af hovedkomponenterne sikrer, at dit udstyrs levetid forlænges

  • Planlagt indgriben

    For at undgå overraskelser, når der er mest brug for køleren, giver planlægning i lavsæsonerne mulighed for bedre og billigere indgreb

  • Ro i sindet

    Fokuser på din kerneforretning, og lad Daikin tage sig af dine kølere

Reparation

Hvis kompressoren går i stykker, før du har fået foretaget et hovedeftersyn, tilbyder vi også muligheden for at reparere kompressoren fuldt ud. I dette tilfælde skal kompressoren sendes til fabrikken for at blive repareret. Hvis du ikke har en ekstra chiller til at dække reparationsperioden, kan vi hjælpe dig med vores Daikin360 udlejningsløsninger. På den måde kan du holde din virksomhed kørende, mens vi tager os af at reparere dit udstyr.

Godt at vide:
Alle reparerede kompressorer leveres med 1 års fabriksgaranti. Vi sikrer ro i sindet, når det gælder dit HVAC-udstyr.

Yderligere opgraderinger

Udnyt, at dit udstyr bliver serviceret, til at få foretaget nogle ekstra opgraderinger. Ikke alene sparer du arbejdstimer, da dit udstyr allerede er åbnet, men opgradering af dit udstyr kan gøre det muligt at kvalificere det som et nyt afskrivningsaktiv*.

Nogle af de ekstra opgraderinger, du kan overveje, er følgende

  • Opgradering af styringer
  • Nyt smøresystem
  • Ny identifikationsplade
  • Maling af chilleren
  • Nye elektriske kontakter
  • Nye lav- og højhastighedslejer
  • Nye følere
  • Nye overtryksventiler

* Kontakt venligst din økonomiafdeling

Lær mere

Hjælp til forhandlere

Hjælp til arkitekter og konsulenter